logo CoderDojo

#106: games maken met Löve2D

intro plaatje

Deze maand gaan we met Löve2D aan de slag en gaan we games maken. Löve2D is een 2D game framework gebaseerd op de programmeertaal Lua.

Je kunt kiezen uit een shooter met vliegtuigen. Of je maakt het spelletje Snake waarbij een slang appels eet. Of je maakt een variant van Tetris. Het spel waarbij je blokjes met verschillende vormen in elkaar kunt laten vallen.

Algemene info

Bij CoderDojo Nijmegen leren jonge mensen, tussen de 7 en 17 jaar, om te programmeren, websites bouwen, apps ontwikkelen, programma’s te maken, games te maken en meer. Elke maand op een zaterdagmiddag behandelen we een ander onderwerp. CoderDojo maakt leren programmeren een leuke en sociale ervaring.

We gaan er vanuit dat je zelf een laptop meeneemt. Mocht dat niet kunnen, laat ons dat dan even weten, zodat we een leenlaptop voor je kunnen regelen.

Kinderen onder de 12 moeten worden begeleid door een ouder/verzorger.

Wanneer en waar?

Zaterdag 6 april van 12:00u tot 14:30u.

We zitten in bibliotheek Mariënburg.

No show?

Heb je je ingeschreven maar kun je toch niet, laat het dan op tijd weten! Zo kunnen we mensen op de wachtlijst uitnodigen of een mentor een vrije zaterdag geven. Bij herhaaldelijk niet opdagen zonder afmelding halen we je van de mailinglijst.

Je kunt inschrijven tot zaterdag 6 april 2024 11:00.
de inschrijving is gesloten